از ابتدای سال 1403 تا ۱۳ شهریورماه چقدر ارز برای واردات تامین شده است؟

حدود ۳۰ میلیارد و ۴۸ میلیون دلار ارز توسط بانک مرکزی از اول فروردین ماه تا ۱۳ شهریور ماه امسال برای واردات تأمین شده است.

بانک مرکزی از اول فروردین ماه تا ۱۳ شهریور ماه 1403 در حدود ۳۰ میلیارد و ۴۸ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی، دارو، کالا‌های تجاری و بازرگانی، واردات در مقابلا صادرات و خدمات تأمین کرده است.

براین اساس برای کالا‌های اساسی و دارو ۶ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار، برای کالا‌های تجاری و بازرگانی مبلغ ۱۶ میلیارد و ۲۲۹ میلیون دلار، برای خدمات ۷۴۷ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات ۶ میلیارد و ۶۰۷ میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفته است.

 

بانک مرکزی برای واردات کالا‌های اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵ میلیارد و ۲ میلیون دلار و برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۱ میلیارد و ۴۶۳ میلیون دلار ارز تأمین کرده است. شایان ذکر است بانک مرکزی در مجموع ۶ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی و کشاورزی و دارو و تجهیزات پزشکی را با نرخ ۲۸۵۰۰ تومان و با هدف حمایت از مصرف‌کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالا‌های ضروری با قیمت ارزانتر تأمین کرده است.

 

در این بازه زمانی برای کالا‌های تجاری و بازرگانی مبلغ ۱۶ میلیارد و ۲۲۹ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات مبلغ ۶ میلیارد و ۶۰۷ میلیون دلار و در مجموع ۲۲ میلیارد و ۸۳۶ میلیون دلار تأمین ارز صنایع صورت گرفته است.

گفتنی است میانگین موزون نرخ ارز یک ماهه منتهی به ۱۳ شهریور ماه، ۴۲ هزار و ۱۷۲ تومان برای دلار، ۴۶ هزار و ۶۸۰ تومان برای یورو، ۱۱ هزار و ۴۸۳ تومان برای درهم، ۵ هزار و ۹۲۵ تومان برای یوآن، ۴۶۹ تومان برای روبل، هزار و ۲۴۳ تومان برای لیر ترکیه محاسبه شده است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود